Klær og utstyr

Utstyrsliste

I Barnetun må barna ha:

- Regnklær og parkdress (eventuelt 2 delt sett med jakke og bukse). Gjerne 2 regnbukser hvis dere har. Disse skal henge i grov garderoben i gangen.

- Skotøy; støvler og joggesko (gjerne gore-tex sko). Vintersko til vinteren. Barna har hver sin plass på tørkehylla i gangen. Ellers kan sko stå i garderoben på plassen deres.

I skap / hylle i garderoben skal de ha:

- Ullklær / fleeceklær (bukse og genser).

- Lue, votter og hals (votter trenger vi nesten hele året). Gjerne både regnvotter og ullvotter.

I skap / kurv på avdelingen skal barna ha:

- 2 sett skifteklær; bukser, gensere, ullundertøy, truser, sokker, tights/strømpebukse. Ullundertøy er flott på den kalde årstida, da unngår barna å bli kalde selv om de blir litt våte på tur.

Har barna for lite klær, ringer vi hjem og dere må komme med. Så det er greit med for mye enn for lite klær:)

Merk barnas klær ellers er det vanskelig å finne veien "hjem" i rett hylle! I gangen blir gjenglemte klær hengt opp for noen dager. Blir de ikke tatt hjem blir de gitt til fretex.