Samarbeidspartnere

Barnehagen har mange viktige samarbeidspartnere i hverdagen. Dette for å kunne gi et best mulig tilbud til alle barn, en god fremtid, sikre rekruttering av kompetent personale til barnehagen, øke vår egen kompetanse etc.

PPT samarbeider vi med kartlegging av språk og adferd og spesialpedagogiske tiltak for barn.
De er behjelpelig med veiledning/kursing av personalet og foreldre, og
spesialpedagogisk hjelp ved behov for tiltak i barnehagen. Dette må det søkes
om i hvert enkelt tilfelle. Logopedisk senter og andre kompetansesentre
tilknyttes barnehagen ved behov.

Helsestasjon og barnevern er naturlige samarbeidspartnere både i forbindelse med enkeltbarn/familier og for samarbeid om spesielle tema og kompetanseheving.

Skolen - er en viktig samarbeidspartner i overgangen mellom barnehage og skole for førskolebarna.

Tverrfaglig team har vi to ganger i året. Da møtes styrer, pedagogisk ledere, helsesøster, PPT, barnevern og evt. lege for å drøfte aktuelle problemstillinger eller enkeltbarn.
Enkeltbarn tas opp med navn kun etter skriftlig samtykke fra foreldrene.

Kommunen er en naturlig samarbeidspartner, i tillegg til at de er tilsynsmyndighet overfor både private og kommunale barnehager. Vi deltar i tverrfaglige grupper,
styrernettverk for kommunale og private barnehager med mer.

De andre private barnehagene. Vi har styrernettverk i tillegg til at vi samkjører kurs som f.eks førstehjelp, brannvern og fagdager. Vi har også pedagogisk nettverk der de som er på småbarn møtes på tvers av barnehagene og de på storbarn møtes på tvers av barnehagene.

Vi samarbeider med Brønnøysund videregårende skole og grunnskolene
i Brønnøy om utplassering av elever. Vi synes det er positiv at elevene ønsker seg ut i barnehagene for å se hva yrket har å by på.

RKK - Regionalt kompetansekontor; viktig samarbeidspartner i forhold til kompetanseheving gjennom kurs og fagdager.