Førskolegruppa

En kort beskrivelse av hva førskolegruppa gjør i barnehagen.

I år har vi 6 førskolebarn i Barnetun barnehage - 4 gutter og 2 jenter.

Noen førskolebarn går på Humlan og noen på Gullbillan. På onsdager har de felles førskoletur og førskoleklubb.

Når vi har klubb er det ulike aktiviteter vi gjør. Noen dager jobber vi med Trampolineboka, mens vi andre dager gjør fysiske oppgaver, som å bruke ulike måleenheter, lage bokstaver med kroppen etc.

På turdagen på onsdager drar vi på forskjellige steder. Vi bruker ofte Akkan, men vi prøver å variere turdagene. Vi har med oss mat på tur, enten det er matpakke eller bålmat.

Hver vår før førskolebarna skal begynne på skolen har vi en overnattingstur. I mange år har vi dratt til Torghatten. I alle år har vi ligget i lavvo, men i 2018 leide vi hytte pga. været (det var VELDIG stas) og våren 2019 overnattet vi i barnehagen.
Vi har med oss god mat, (litt) smågodis og godt humør. Vi tar også hvert år turen opp i Torghatthullet.

Førskolegruppa er ofte de som får dra på diverse aktiviteter som vi blir invitert på, da de er størst og har sitt siste år i barnehagen. Vi har vært mye på besøk på sykehjemmet, og har nå en avtale med ei bogruppe for å ha besøksdag en dag i måneden.