Klær og utstyr

Vi er en barnehage som er glad i å være ute og på tur, og da er det viktig med gode klær. dette for å gjøre turen og utetida til en fin opplevelse for barna. Om vinteren må barna ha varme klær. Innerst gjerne et lag med ull, så ull/fleeceklær og dress. det beste er dresser som tåler vann, da holder barna seg tørre. Når det er kaldt, ønsker vi at barna kommer i ullundertøy.

Yttretøy som barna bruker i barnehagen, skal henge i "grov" garderoben i gangen (regntøy og dresser). Barna har hver sin plass på tørkehylla i gangen, hvor vi setter fottøy etter å ha vært ute. Det er viktig at barna har både gore-tex sko og gode støvler om vinteren. Sherox må ofte tas hjem hvis de er veldig våte.

Alle barn må ha skiftetøy i skap/hyller på sin avdeling, gjerne to hele skift. I garderoben skal barna ha ull/fleece klær, votter (regn og ullvotter er bra, gjern flere par), ullsokker, lue, hals. Vi ønsker ikke at barna skal ha skjerf i barnehagen, da det lett kan hekte seg fast i ting når de leker. Det er bedre med for mye tøy enn for lite. Ta hjem klær fra garderoben hver siste fredag i mnd.

Barnegruppene har ulike turdager, så det er viktig å følge med på ukeplan på Kidplan.

Gjenglemte umerkede klær som blir liggende lenge i barnehagen, blir gitt til Fretex (derfor viktig med merking!).

Da vi dessverre ikke har nok tørkemuligheteter, blir våte klær sendt hjem i barnets grønne pose. Ta denne med i retur neste dag.